سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه

ساخت وبلاگ

فشار عربستان بر مسیحیان: نفس نکشید!

 

شهر تاريخي و مسيحي نشين معلولا در شمال شرق دمشق
 

 

 

 

عربستان تلاش می کند تا از هر گونه انتشار نگرانی های مسیحیان جهان درباره حفظ جان اقلیت مسیحی سوریه جلوگیری نماید.

به گزارش سایت خبری کرمانشاه:"علی عواض العسیری" سفیر عربستان در بیروت از نفوذ خود برای به شکست کشاندن دعوت کاردینال "بشاره الراعی" رهبر مارونی های لبنان از سفرای کشورهای عربی در آن کشور در روز 27 آگوست گذشته بهره گرفت.

هدف از این نشست ترغیب کشورهای عربی به پایان دادن به حمایت از تکفیری هایی بود که تحت عنوان "بهار عربی" وجود مسیحی ها در لبنان، سوریه و کل شرق را تهدید می کنند.

العسیری علاوه بر تحریم حضور در این نشست، سفرای کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس را نیز به عدم شرکت در این نشست تحت فشار گذاشت. شیوه عدم حضور "عبدالعال القناعی" سفیر کویت در این نشست از فشار شدید دولت عربستان بر این کشورها پرده برداشت. به طوری که

القناعی تا آخرین لحظات از حضور خود در این نشست خبر داده بود. اما تنها اندکی قبل از آغاز این نشست، اعلام کرد به دلیل مسائل امنیتی قادر به مشارکت در این نشست نیست.

عربستان با این اقدام نشان داد که مخالف انتشار اعتراضات مسیحیان درباره اقدامات تکفیری ها و گروه های افراطی است و هیچ صدایی جز صدای جنگ در سوریه را برنمی تابد و در این زمینه از هیچ اقدامی دریغ نخواهد کرد.

به نظر می رسد تلاش های عربستان برای جلوگیری از بلند شدن صدای اعتراضات و نگرانی های مسیحیان به نتیجه مطلوب رسیده است. به طوری که روزنامه الاخبار لبنان، براساس اطلاعات به دست آمده، می نویسد که مسیحیان لبنان درصدد بودند تا در حمایت از مسیحیان شهر "معلولا" در

سوریه که توسط تروریست ها محاصره شده است، فعالیت هایی را برگزار کنند. اما به برگزار کنندگان این فعالیت ها سفارش شد تا اقدامات خود را لغو کنند تا مبادا با این اقدام، خشم دولت عربستان را برانگیزند. به ویژه اینکه عربستان در محافل منطقه ای و بین المللی اتهاماتی را مبنی بر حمایت

رهبران مارونی های لبنان از نظام سوریه و زیر پا گذاشتن سیاست بی طرفی دولت آن کشور مطرح و ترویج می کند.

عربستان علاوه بر این اقدام، در مکزیک نیز اقدام مشابهی انجام داد. به طوری که "انتونیوس شدراوی" سراسقف مسیحیان ارتدکس مکزیک و مناطق تابعه آن روز نهم ماه جاری میلادی در "رفرما" بزرگترین و پرتیراژترین روزنامه آن کشور یادداشتی را خطاب به مسیحیان جهان و حامیان گروه های تکفیری

در کاخ سفید، الیزه و کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس منتشر و در آن درباره توطئه برای پاکسازی نژادی مسیحیان خاورمیانه به بهانه حمایت از بهار عربی، اظهار نگرانی کرد.

اما "حسین العسیری" سفیر عربستان در مکزیک به شدت با این فراخوان شدراوی مقابله کرد. او پس از انتشار این فراخوان، وی تلاش های رسانه ای و دیپلماتیک فراوانی را انجام داد و شدراوی و این روزنامه مشهور را به شدت تحت فشار گذاشت. به طوری که تنها یک روز پس از انتشار این فراخوان وی

به دیدار سفرای سایر کشورهای اسلامی در مکزیکوسیتی رفت و از آنها خواست با برگزاری نشستی علیه فراخوان "شدراوی" و شبکه ای که وی را برای گفتگو در این باره دعوت کرده بود، موضع بگیرند.

سفیر عربستان همچنین "کارلوس مارین" روزنامه نگار مکزیکی را که با "شدراوی" در این باره مصاحبه کرده بود، حامی اسرائیل و صهیونیسم معرفی کرد. در نشست سفرای کشورهای اسلامی، برخی بر این باور بودند که نباید این موضوع بیش از حد بزرگ شود و باید به طور حکیمانه آن را حل کرد. اما

العسیری تأکید داشت که نشست مذکور با صدور بیانیه ای, پیام شدراوی را محکوم نماید و از روزنامه و شبکه تلویزیونی دعوت کننده از وی درخواست شود تا زمینه را برای انتشار پاسخ به فراخوان و پیام وی فراهم نماید. همچنین وی درخواست کرد تا هیأتی به وزارت امورخارجه مکزیک گسیل شود تا

این موضوع مطرح و دولت مکزیک به آن اهمیت دهد. زیرا به باور وی این فراخوان "به زیان منافع کشورهای اسلامی و به ویژه عربستان است". اما العسیری نصیحت "هشام حمدان" سفیر لبنان در مکزیک را پذیرفت که هر گونه بزرگنمایی در باره این موضوع باعث افزایش دامنه رسانه ای و سیاسی آن در

مکزیک خواهد شد. از این رو العسیری از پیشنهاد مطرح کردن این موضوع به طور رسمی در وزارت امور خارجه مکزیک خودداری کرد تا به جای این اقدام، وزیر امور خارجه مکزیک را به مهمانی شام دعوت کرده و در آن از وی بخواهد تا فشارهایی را برای ساکت کردن شدراوی و رسانه هایی که مواضع وی

را منتشر می کنند اعمال نماید.

گفتنی است که عربستان به عنوان مهمترین حامی گروه های تروریستی تکفیری در سوریه، نقش مهمی در هدف قرار دادن اقلیت های مذهبی و دینی در این کشور دارد و عموم سران تروریستی فعال در سوریه عملاً دستورات خود را از ریاض دریافت می کنند. کارشناسان بر این باور هستند که آنچه

در معلولا گذشت، در حقیقت با اشاره عربستان برای فشار بر کشورهای غربی بوده است وگرنه این منطقه دور افتاده و قدیمی، هیچ ارتباطی با استراتژی نظامی در سوریه ندارد.


 

 

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 583 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1392 ساعت: 3:27

 انفجارهای مهیب پایتخت عراق را لرزاند

انفجار چندين بمب در بغداد همزمان با آغاز علمليات تعقيب تروريستها

خبرنگار شبکه العالم از کشته و یا مجروح شدن ده ها نفر در انفجار چندین خودروی بمبگذاری شده در پایتخت عراق خبر داد.

به گزارش سایت خبری کرمانشاهبه نقل از العالم:انفجار چند خودروی بمبگذاری شده در بغداد ده ها کشته و یا مجروح بر جا گذاشت.

منابع عراقی تأکید کردند دست کم 7 خودروی بمبگذاری شده در پایتخت عراق منفجر شده است.

انفجارهای تروریستی در بغداد، در میدان النصر (مرکز)، منطقه الحسینیه (شمال شرقی)، الزعفرانیه (جنوب)، شهرکهای العامل و الاعلام (غرب)، البتاویین (مرکز) و شهر صدر (شرق)، روی داده است.

در منطقه "المدائن" در جنوب بغداد نیز 3 نفر بر اثر انفجار بمب در خیابان اصلی این منطقه مجروح شدند.

این حملات تروریستی در پایتخت عراق، همزمان با آغاز عملیات نیروهای امنیتی و ارتش برای تعقیب عناصر مسلح در مناطق مختلف بغداد صورت گرفته است.

 

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : انفجارهای مهیب پایتخت عراق را لرزاند, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 516 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1392 ساعت: 3:10

مدیر جهاد کشاورزی کرمانشاه مطرح کرد

برداشت 204 هزار تن ذرت از مزارع کرمانشاه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: پیش‌بینی می‌شود حدود 204 هزار تن ذرت از مزارع ذرت شهرستان کرمانشاه برداشت شود.

خبرگزاری فارس: برداشت 204 هزار تن ذرت از مزارع کرمانشاه

به گزارش سایت خبری کرمانشاه: شهریار قاسمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برداشت ذرت دانه‌ای از مزارع شهرستان کرمانشاه آغاز شد.

قاسمی اعلام کرد: 22 هزار و 669 هکتار از اراضی آبی شهرستان کرمانشاه در سال زراعی جاری زیر کشت ذرت دانه‌ای رفته است.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط مناسب در اکثر مزارع شهرستان کرمانشاه، پیش‌بینی می‌شود حدود 204 هزار تن ذرت از مزارع ذرت شهرستان کرمانشاه برداشت شود.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه، عملیات برداشت ذرت دانه‌ای در کرمانشاه از اواخر شهریور ماه سال‌جاری آغاز شده و یک‌ماه ادامه پیدا می‌کند.

قاسمی عنوان کرد: 500 تن بذر اصلاح‌ شده هیبرید (سینگل کراس 704) و حدود هشت هزار تن کود شیمیایی اوره بین کشاورزان ذرت کار از طریق مراکز جهاد کشاورزی دهستان‌ها توزیع شده است.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه، دهستان‌های الهیارخانی، میان‌دربند و سراب نیلوفر به ‌ترتیب بیشترین سطح زیرکشت ذرت دانه‌ای را به‌ خود اختصاص داده‌اند.

 

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : برداشت 204 هزار تن ذرت از مزارع کرمانشاه, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 490 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1392 ساعت: 2:57

استاندار کرمانشاه گفت: تشکیل 6 جلسه ستاد تسهیل طرح‌های صنعتی، رشد صادرات و بخش عمرانی در استان کرمانشاه بخشی از اقدامات انجام شده طی 6 ماه گذشته است که با سنوات گذشته قابل قیاس نیست.

به گزارش سایت خبری کرمانشاه:

حجت‌الله دمیاد صبح امروز از چندین طرح صنعتی در شهرهای کرمانشاه و روانسر از جمله شرکت‌های تیرچه کر تولیدکننده میل‌گرد، خوراک دام روانسر تولیدکننده کنسانتره دامی، طیور و غذای آب‌زیان، مجتمع شیمیایی بیستون در شهر روانسر تولیدکننده مواد اولیه سموم کشاورزی، لوله‌سازی اورامان غرب تولیدکننده انواع لوله‌های پی.وی.سی سخت و شیر و لبنیات روانسر بازدید کرد.

ششمین جلسه ستاد تسهیل طرح‌های صنعتی پس از بازدید از طرح‌های مذکور به ریاست استاندار کرمانشاه تشکیل شد.

استاندار کرمانشاه در این جلسه بیان داشت: تحولات صورت گرفته در بخش‌های مختلف استان کرمانشاه در بخش اقتصادی طی 6 ماه گذشته به‌ خوبی مشخص است.

حجت‌الله دمیاد تصریح کرد: با جدیت به‌ دنبال توسعه و شکوفایی بخش اقتصادی و حل مشکلات طرح‌های صنعتی استان هستیم و بازدید از روند اجرایی طرح‌های صنعتی از اولویت‌های مهم کاری در استان کرمانشاه است.

دمیاد با بیان اینکه در سنوات گذشته تنها دو بار جلسه ستاد تسهیل تشکیل شده و خروجی آن جمع شدن مشکلات طرح‌های صنعتی در چند مدت گذشته است، اما طی 6 ماه گذشته 6 جلسه ستاد تسهیل طرح‌های صنعتی که عامل پیش‌رو در تولید و اشتغال است، تشکیل شده و 100 مصوبه به‌همراه داشته که موجب ایجاد انگیزه بیشتر در بخش خصوصی شده است.

استاندار کرمانشاه اطلاع‌رسانی صحیح و مناسب را جزو وظایف مهم رسانه‌ها برشمرد و عملکردی رسانه‌های استان را مناسب ارزیابی کرد.

وی افزود: برخی با غرض‌ورزی به‌دنبال منافع خود هستند و سعی می‌کنند اقدامات و برنامه‌های صورت گرفته در استان طی چند مدت گذشته را کم‌رنگ و غیرواقعی جلوه دهند که این افراد باید بدانند ما به هیچ‌کس باج نخواهیم داد.

وی خاطر نشان کرد: رشد صادرات در استان از لحاظ وزنی با 39 درصد و از لحاظ ریالی با 31 درصد رشد برخوردار بوده که در کشور منحصر به ‌فرد است.

دمیاد رشد بخش عمرانی طی 6 ماه گذشته را بیش از 300 درصد عنوان کرد و این موضوع را افتخاری ارزشمند برای مدیریت بومی دانست.

در این جلسه مشکلات 14 طرح صنعتی که با مشکل مواجه هستند مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای حل مشکل این واحدها اتخاذ شد.

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : استاندار کرمانشاه, اقدامات 6 ماه گذشته با سنوات قبل قابل قیاس نیست, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 404 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1392 ساعت: 2:53

سومین روز از نهمین دوره مسابقات کشوری نجات در آوار به ‌میزبانی جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در حال برگزاری است.

به گزارش سایت خبری کرمانشاه: سومین روز از نهمین دوره مسابقات کشوری نجات در آوار به‌میزبانی جمعیت هلال‌احمر استان کرمانشاه در شهرک حکیم شهر کرمانشاه با حضور استان‌های سراسر کشور امروز در حال برگزاری است و تا عصر ادامه خواهد داشت.

این دوره از مسابقات در دو بخش خواهران و برادران در شرایط واقعی و سخت برگزار می‌شود، مسابقات در بخش برادران تا 26 شهریورماه سال‌جاری ادامه دارد و در بخش خواهران از تاریخ 27 تا 29 شهریورماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

310 نجات‌گر از سراسر کشور در این مسابقات حضور دارند و این دوره از مسابقات با همکاری 90 نفر داور و عوامل اجرایی در حال برگزاری است.

 آیتم‌های این مسابقات، پنج بخش است و شهرک حکیم شهر کرمانشاه به‌دلیل تخریب واقعی که در آن صورت گرفته، یکی از بهترین نقاط برای انجام عملیات نجات مصدوم فرضی در حالت بحران است.

 عملیات نجات از چاه و عمق به سطح در این مسابقات نیز برگزار می‌شود.

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : سومین روز از مسابقات کشوری نجات در آوار برگزار شد , تصاویر, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 427 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1392 ساعت: 2:22

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی کرمانشاه خبر داد

صادرات دو میلیون دلاری صنایع‌دستی کرمانشاه

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اســـتان کرمانـــشاه گفت: در پنج‌ ماه نخست سال‌جاری
33 هزار و 843 کیلوگرم به ارزش دو میلیون و 322 هزار و 472 دلار صادرات صنایع‌دستی در استان کرمانشاه داشته‌ایم.

به گزارش سایت خبری کرمانشاه:

 

نصرت‌الله سپهر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کرمانشاه گفت: صادرات صنایع‌دستی کرمانشاه در پنج‌ماه نخست سال‌جاری قابل توجه بوده و با استفاده از دانش و تجربه گذشته چندهزار ساله هنرمندان صنایع‌دستی و با زمینه‌سازی می‌توان بین دو مقوله فرهنگ و صنعت رابطه‌ای متقابل و تعاملی قابل توجه برقرار کرد.

 

وی تصریح کرد: حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی با زمینه‌سازی به اشکال مختلف از جمله حمایت از آن‌ها برای تولید بهتر و بیش‌تر، اعزام و معرفی آنان به نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، بیمه هنرمندان و ارائه تسهیلات صورت می‌گیرد، به‌گونه‌ای که در توسعه استان کرمانشاه و تداوم اشتغال بومی محلی‌سنتی و پیشرفت و معرفی صنایع‌دستی اثری مثبت داشته باشد.

 

این مقام مسئول ادامه داد: در پنج‌ماه نخست سال‌جاری 33 هزار و 843 کیلوگرم به ارزش دو میلیون و 322 هزار و 472 دلار صادرات صنایع‌دستی در استان کرمانشاه داشته‌ایم و عمده محصولات صادراتی گیوه بوده که به کشور عراق صادر شده است.

 

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه اعلام کرد: آن بخش از صنایع‌دستی که به‌صورت چمدانی و خارج از آمار گمرک از کشورهای همسایه صادر می‌شود جزو این آمار قرار نگرفته و امیدواریم با ترویج فرهنگ کار و تلاش بیش‌تر در بین مردم استان هم‌چنان شاهد رشد چشم‌گیر صادرات صنایع‌دستی بومی و مطرح در استان کرمانشاه باشیم.


سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : صادرات دو میلیون دلاری صنایع‌دستی کرمانشاه, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 399 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1392 ساعت: 2:17

در نخستین دوره بازی‌های بومی دختران منطقه 5

لرستان، ایلام و کرمانشاه عناوین اول تا سوم را کسب کردند

تیم‌های لرستان، ایلام و کرمانشاه عناوین اول تا سوم نخستین دوره جشنواره بازی‌های بومی محلی دختران منطقه پنج کشور را به‌دست آوردند.

به گزارش سایت خبری کرمانشاه: نخستین دوره جشنواره بازی‌های بومی محلی دختران منطقه پنج کشور در رده سنی 9 تا 12 سال، با حضور استان‌های غربی کشور در کرمانشاه به پایان رسید.

در این جشنواره 75 ورزشکار از استان‌های کرمانشاه، ایلام، کردستان، لرستان و همدان در پارک شاهد شهر کرمانشاه در رشته‌های مختلف ورزشی بومی و محلی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در این جشنواره بازی‌های بومی هر استان با موسیقی محلی استان مربوطه به‌ نمایش درمی‌آید و مسابقات طناب‌کشی، هفت دور گوش، نقاشی بازی‌های بومی و محلی و بادکنک‌بازی برگزار شد.

تیم‌های لرستان، ایلام و کرمانشاه عناوین اول تا سوم این دوره از مسابقات را کسب کردند و جوایز تیم‌های برتر با حضور رئیس فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، دبیر فدراسیون و نایب رئیس بانوان فدراسیون و جمعی از مسئولان استانی به تیم‌های برتر اهدا شد.

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : تیم‌های لرستان, ایلام و کرمانشاه عناوین اول تا سوم نخستین دوره جشنواره بازی‌های بومی محلی دختران منطقه پنج کشور را به‌دست آوردند, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 391 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1392 ساعت: 1:55

لحظه به لحظه با کاروان حرم رضوی

از غرب تا شرق کرمانشاه در سایه‌سار خورشید + تصاویر

کاروان خدام حرم مطهر امام رضا(ع) در قالب یک تیم 8 نفره عصر یک‌شنبه گذشته وارد کرمانشاه

 شده‌اند و پرچم گنبد مطهر هشتمین پیشوای مسلمانان جهان را با خود حمل می‌کنند.

به گزارش سایت خبری کرمانشاه:

کاروان خدام حرم مطهر امام رضا (ع) در قالب یک تیم 8 نفره عصر یک‌شنبه گذشته وارد کرمانشاه شدند در حالیکه پرچم گنبد مطهر هشتمین پیشوای مسلمانان جهان را با خود حمل می‌کردند.

کرمانشاهیان این کاروان را از چهارراه ابوذر تا مسجد نورالحسین شهر کرمانشاه با اشک‌ها و دستان حاجت‌مند خود مورد استقبال قرار دادند و بوی عطر امام ثامن را در شهر خود استشمام می‌کردند.

کودک و جوان، میان‌سال و سال‌خورده؛ همه و همه به استقبال پرچم سبز گنبد مطهر علی‌بن موسی‌الرضا (ع) آمده بودند و حس ناب زیارت حرم آقا را با لمس کردن این پرچم دریافت می‌کردند.

خدام حرم امام رضا (ع) روز گذشته به شهرستان‌های غربی استان کرمانشاه سفر کردند و برنامه‌های مختلفی در این سفرها اجرا شد.

حضور در حوزه علمیه خواهران و برادران، بیمارستان امام رضا (ع) و عیادت از بیماران، مسجدحاج شهبازخان، زندان مرکزی کرمانشاه و دیدار با خانواده معظم شهدا نیز از جمله مهم‌ترین برنامه‌هایی بود که روز گذشته توسط تعدادی از خدام حرم امام رضا (ع) انجام پذیرفت.

همایش باشکوهی با عنوان در سایه‌سار خورشید شب گذشته در صحن مسجد جامع شهر کرمانشاه با حضور اقشار مختلف مردم کرمانشاه برگزار شد.

کرمانشاه چند روز است میزبان قدم‌های خدام رضوی است و حضور این کاروان موجب دل‌گرمی و پررنگ ‌شدن دهه کرامت در این استان متدین شده است و بسیاری از مردم خواهان حضور این خدام بوده‌اند.

مقرر شده پرچم گنبد امام رضا(ع) امروز هم‌زمان با سالروز میلاد پیشوای هشتم شیعیان در دو میدان در شهرستان‌های شهید پرور هرسین و اسلام‌آبادغرب به اهتزاز درآید.

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : لحظه به لحظه با کاروان حرم رضوی در کرمانشاه, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 447 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1392 ساعت: 1:41

گردهمایی دانشگاهیان استان کرمانشاه برگزار می‌شود

گردهمایی بزرگ دانشگاهیان استان کرمانشاه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در تنگه مرصاد برگزار می‌شود.

خبرگزاری فارس: گردهمایی دانشگاهیان استان کرمانشاه برگزار می‌شود

به گزارش سایت خبری کرمانشاه: گردهمایی بزرگ دانشگاهیان استان کرمانشاه به‌مناسبت هفته دفاع مقدس در تنگه مرصاد با حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های استان کرمانشاه و مسئولان لشگری و کشوری برگزار می‌شود.

براساس گزارش دانشگاه رازی کرمانشاه، این همایش باشکوه روز دوشنبه اول مهر ماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

محل تجمع دانشگاهیان و فرهیختگان برای شرکت در این مراسم ساعت 17 الی 19 در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه رازی کرمانشاه واقع در بلوار شهید بهشتی رو‌بروی بیمارستان طالقانی شهر کرمانشاه اعلام شده است.

 

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : گردهمایی دانشگاهیان استان کرمانشاه برگزار می‌شود, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 410 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1392 ساعت: 1:07

شرح برنامه‌های هفته گردشگری تا آخرین وضعیت بیستون و طاقبستان

سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه .

با بیان اینکه برنامه‌هایی برای هفته گردشگری تــدارک دیده شده، گفت: احداث
بازارچه در محوطه بیستون و ثبت جهانی طاقبستان در دستــــور کار قرار دارد

 

به گزارش سایت خبری کرمانشاه:نصرت‌اله سپهر با بیان اینکه برنامه‌هایی برای هفته گردشگری به‌منظور شناخت بیش‌تر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی در استان کرمانشاه تدارک دیده شده، گفت: در همین راستا، همایش تجلیل از خادمان عرصه رسانه برگزار می‌شود.

سپهر خاطر نشان کرد: اجرای برنامه متنوع و مفرح آتش‌بازی در مجموعه تاریخی طاق‌بستان و سراب روانسر تدارک دیده شده است.

وی از برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و رایگان شدن موزه‌های سراسر استان کرمانشاه از پنجم الی یازدهم مهرماه سال‌جاری در استان کرمانشاه خبر داد.

این مقام مسئول افزود: برگزاری نشست تخصصی با مخاطبان مسافرخانه‌ها، هتل‌ها و پاک‌سازی مناطق تاریخی و گردشگری از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری در استان کرمانشاه است.

سپهر بیان داشت: هنرمندان کرمانشاهی در نمایشگاه کشوری صنایع دستی در تهران شرکت می‌کنند و با برپایی چادر، اجرای موسیقی سنتی و محلی و پخت شیرینی محلی کرمانشاه، سفیر کرمانشاه در این نمایشگاه هستند.

*کتیبه بیستون بزرگ‌ترین کتیبه خاورمیانه

وی با تاکید بر اینکه بیستون ثبت جهانی شده و تنها یک نقش برجسته از دوره هخامنشیان نیست، تصریح کرد: در این مجموعه جهانی ارزشمند، آثاری از هفت هزار سال پیش تا زمان صفویه وجود دارد و بزرگ‌ترین سنگ‌تراشه و کتیبه خاورمیانه در آن‌جا گنجانده شده است.

به گفته سرپرست اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه، سال‌ گذشته بازسازی‌هایی در محوطه بیستون و حریم آن صورت گرفته و با شهردار کرمانشاه برای احداث بازارچه و سامان‌دهی پارکینگ در این محوطه صحبت شده است.

*طاقبستان دومین اثر جهانی است که در استان کرمانشاه به ‌ثبت خواهد رسید

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کارهای مطالعاتی لیزری بر روی کتیبه بیستون برای حفاظت از آن انجام شده، اعلام کرد: به‌ دنبال ثبت جهانی طاق‌بستان هستیم و مقدمات این هدف فراهم شده و طاقبستان دومین اثر جهانی است که در استان کرمانشاه به‌ ثبت خواهد رسید.

سپهر افزود: کارها و اقدامات خوبی برای بازسازی این منطقه انجام شده و در صورت تخصیص اعتبار، اقدامات لازم انجام می‌شود.

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 384 تاريخ : چهارشنبه 27 شهريور 1392 ساعت: 1:02

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کرمانشاه:

دومین پارک ترافیک کرمانشاه افتتاح شد

 

 

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه گفت: بوستان آموزش ترافیک ویژه کودکان و نوجوانان در شهرستان سنقروکلیایی افتتاح و راه‌اندازی شد.

 به گزارش سایت خبری کرمانشاه:

 و به نقل از روابط عمومی اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان کرمانشاه، بهمن خسروانی اظهار کرد: بوستان آموزش ترافیک سنقر پس از گیلانغرب دومین بوستان ترافیک در استان کرمانشاه محسوب می‌شود و در حال حاضر بوستان‌های ترافیک در سایر شهرستان‌ها در دست ساخت و تجهیز است و به زودی راه‌اندازی می‌شوند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان کرمانشاه  افزود: مساحت این بوستان ترافیک بیش از 3هزار مترمربع است که با امکاناتی نظیر  9 دستگاه ماشین شارژی، شش دستگاه دوچرخه، یک دستگاه موتور چهارچرخ تجهیز شده است.

وی از دیگر تجهیزات این بوستان ترافیک به رایانه، دستگاه پخش دی‌وی‌دی، علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی و فضاسازی محوطه بوستان اشاره کرد.

 خسروانی با اشاره به اهمیت تعلیم و تربیت کودکان در امور ایمنی و ترافیک گفت: نهادینه کردن فرهنگ ترافیک و رعایت اصول و مقررات از جمله وظایف مهمی است که همواره باید مد نظر مسئولان قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: آموزش‌هایی که در این بوستان ها ارائه می شود ویژه کودکان و نوجوانان بوده و شامل تعالیمی درباره آشنایی با تابلوها و علائم راهنمایی و رانندگی و نیز آموزش مهارت‌های لازم در رانندگی، ترویج فرهنگ ترافیک و رعایت اصول و مقررات است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های کرمانشاه تصریح کرد: این بوستان‌ها علاوه بر تاثیری که بر کاهش آسیب‌ها و تلفات ناشی از تصادفات رانندگی دارند، محوطه‌های تفریحی سالم و مناسبی به ‌شمار می‌روند که به امکانات و وسائل بازی برای سرگرمی و جذب بیشتر کودکان برای آموزش‌های ترافیکی مجهز هستند.

گفتنی است در مراسم افتتاح این بوستان، فرماندار، شهردار، رئیس پلیس راهور، دبیر شورای ترافیک، رئیس و اعضای شورای شهر سنقر و روسای برخی ادارات حضور داشتند.

 

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : دومین پارک ترافیک کرمانشاه افتتاح شد, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 396 تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392 ساعت: 19:33

مسافران عراقی حادثه اتوبان بروجرد از قم حرکت نکرده اند


 به گزارش سایت خبری کرمانشاه:

در پی واژگونی اتوبوس در جاده بروجرد ـ اراک با پلاک ایران ۱۶، مشخص گردید که تمامی مسافران این اتوبوس به استثنای راننده، از اتباع کشور عراق هستند و از قم حرکت نکرده اند.

مشخص شد که این اتوبوس به شماره 771 ع  35 ـ ایران 16 اگر چه در شهر قم پلاک شده است اما جزو اتوبوس‌های خود راننده به حساب می‌آید و مسافران وی از شهر قم سوار نشده اند.

شرکتی که اتوبوس واژگون شده از آن صورت وضعیت گرفته است، شرکت جهان نصر گلستان رباط کریم بوده است و صورت وضعیت نیز از قم صادر نشده است.

 

مبدا این اتوبوس نیز قم نبوده است و رانندگان چنین اتوبوس‌هایی از هر جای ایران که بخواهند، به صورت دربستی به نقاط دیگر تردد می‌کنند.

 

بر این اساس، علی رغم نمره ایران ـ 16 که به قم متعلق است، مسافران این اتوبوس همگی از اتباع عراقی بوده اند و هیچ از یک اهالی قم در این حادثه، حضور نداشته اند.

 

این اتوبوس از مقابل راه آهن تهران به طرف شلمچه حرکت  کرده است که نرسیده به شهر بروجرد، در گردنه‌های زالیان واژگون می‌شود.

 

16 نفر از مسافرین این اتوبوس فوت کرده اند و تعداد دیگری هم مجروح شده اند که همگی از اتباع کشور عراق هستند.

 

اطلاعات تکمیلی متعاقبا ارسال می‌شود.



سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : مسافران عراقی حادثه اتوبان بروجرد از قم حرکت نکرده اند, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 388 تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392 ساعت: 19:25

مسکن مهر روانسر از پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصدی برخوردار است

فرماندار شهرستان روانسر گفت: خوشبختانه شهرستان روانسر جزء شهرستان های پیشرو در ساخت مسکن مهر

است و بیشترین پروژه های مسکن مهر این شهرستان از پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصد برخوردار هستند.

 

 به گزارش سایت خبری کرمانشاه:

جلال صفری گفت: طی هفته دولت قرار نبوده که مساکن مهر شهرستان روانسر به متقاضیان تحویل داده شود، اما مدرسه 15 کلاسه مهر که متعلق به شهرک های مسکن مهر است  و مقطع دبستان و راهنمایی در آن تدریس می شود طی هفته دولت به اتمام رسید.

وی در خصوص پروژه های مسکن مهر ادامه داد: یک پروژه 176 واحدی، یک پروژه 88 واحدی، یک پروژه 125 واحدی و یک پروژه 48 واحدی مسکن مهر روانسر تقریبا آماده و از پیشرفت فیزیکی بیش از 95 درصد برخوردار هستند.

 

صفری افزود: همچنین یک پروژه 42 واحدی که متعلق کارمندان بوده به متقاضیان تحویل داده شده است.

 

فرماندار رو انسر در خصوص تاخیر به وجود آمده در تحویل مساکن مهر گفت: می توان به جرات گفت که قسمت عمده این مشکل تنها برعهده مسئولین شهرستان و مهندسین ساخت نیست، بلکه خود مردم نیز بخاطر عدم پرداخت به موقع و کامل پول مسکن ها در به وجود آمدن این مشکل و تاخیر اثر گذار بود اند.

 

وی در رابطه با تورم و افزایش مصالح و تاثیر آنها بر دیرکرد پروژه ها گفت: خوشبختانه شهرستان روانسر قسمت عمده کارهای ساخت را قبل از افزایش قیمت مصالح انجام داده و این امر نتوانسته تاثیر زیادی بر روند ساخت مساکن مهر داشته باشد هرچند کاملا بی تاثیر نبوده اند.

 

فرماندار روانسر در پایان در رابطه با امکانات منازلی که به متقاضیان تحویل داده می شود گفت: مساکن مهر شهرستان روانسر خوشبختانه از امکانات خوبی برخوردار هستند و همگی دارای آب، برق، گاز و ... بوده و برای ارزیابی عملکرد مسکن مهر روانسر می توان از افرادی که در منازل ساکن هستند پرسید.
 



سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 397 تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392 ساعت: 19:13

تهران- اسامي بازيكنان تيم فوتبال دختران زير ۱۶ سال ايران براي شركت در مسابقات قهرماني آسيا اعلام شد.
 

 به گزارش سایت خبری کرمانشاه: از فدراسيون فوتبال، اميرشقاقي سرمربي تيم دختران زير ۱۶ سال ايران اسامي بازيكنان زير را براي اين مسابقات معرفي كرد:
فائزه جعفري - اصفهان
كيميا نوري- تهران
زهرا احمدي زاده و مهتاب بنايي - فارس
مرواريد نصر، حديث قره بيگلو و فاطمه موسوي - قم
هلاله عبداللهي - كرمانشاه
فاطمه گرايلي، زهرا خدابخشي، فاطمه رعيت، فاطمه متولي و مليكا متولي - مازندران
فاطمه امينه برازجاني - بوشهر
سميه احمدي - كردستان
ياسمن ميرجعفري - گيلان
فاطمه رحمتي، فائزه اصفهانيان و افسانه چتر نور - زنجان
آرزو خسرواني، عارفه كاظمي - كرمان
آيسان رضايي - آذربايجان غربي
شبنم بهشت - كهكيلويه و بويراحمد
مسابقات فوتبال دختران زير ۱۶ سال قهرماني آسيا از ۴ تا ۱۴ مهر در چين برگزار مي شود و تيم ايران در گروه چهارم با تيم هاي ژاپن و گوام روبرو مي شود.
برنامه ديدارهاي تيم كشورمان در اين مسابقات به اين شرح است:
شنبه ۶ مهر - ايران - گوام - ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران - ورزشگاه جيانگسو
دوشنبه ۸ مهر - ژاپن - ايران - ساعت ۱۰:۳۰ به وقت تهران - ورزشگاه جيانگسو
تيم برتر اين گروه راهي مرحله نيمه نهايي مي شود.
مرحله پاياني اردوي تداركاتي تيم دختران زير ۱۶ سال ايران از پنجشنبه ۲۸ شهريور در كمپ تيم هاي ملي آغاز مي شود.
دختران زير ۱۶ سال كشورمان اول مهر تهران را به مقصد شانگهاي و سپس نانجينگ چين محل برگزاري مسابقات قهرماني آسيا ترك مي كنند.

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : اسامي بازيكنان تيم فوتبال دختران زير ۱۶ سال اعلام شد , نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 308 تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392 ساعت: 19:00

دروازه کربلا مهمان پرچم رضوی می‌شود/ تغییر در برنامه‌های بازدید خادمین امام رضا(ع)


مسئول ستاد زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه از حضور خادمین و پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) در روز یکشنبه

خبرداد و گفت: با توجه به تاخیر حضور این عزیزان در برخی از برنامه های حضور خادمین نیز تغییراتی ایجاد شد.

 به گزارش سایت خبری کرمانشاه:از سری برنامه‌های دهه کرامت در استان کرمانشاه عصر روز گذشته قرار بر حضور خادمین حرم مطهر به همراه پرچم حرم امام رضا(ع) در استان کرمانشاه بود

که به دلیل تاخیر در پروازها این قرار لغو و به امروز موکول شد.

در این خصوص حجت قاسمی به خبرنگار مهر گفت: ازسری برنامه‌های دهه کرامت در استان کرمانشاه پرچم حرم مطهر امام رضا(ع) به مدت سه روز میهمان کرمانشاهیان خواهد بود.

وی افزود: خادمین حرم مطهر رضوی به همراه این پرچم راس ساعت 17 روز یکشنبه به فرودگاه کرمانشاه وارد و مورد استقبال مردم کرمانشاه قرار می گیرد.

وی افزود: مراسم استقبالی نیز در چهار راه ابوذر شهر کرمانشاه تا کانون نورالحسین(ع) ترتیب داده شده و مردم کرمانشاه می‌توانند در این مکان حضور و پرچم متبرک حرم مطهر را زیارت کند.

قاسمی ادامه داد: سپس در ادامه این پرچم توسط خادمین به شهرستان قصرشیرین برده شده و مراسمی در این شهرستان برگزار خواهد شد.

مسئول ستاد زیر سایه خورشید در استان کرمانشاه گفت: هم چنین این پرچم و خادمین صبح روز دوشنبه 25 شهریور به شهرستان‌های گیلانغرب و اسلام غرب رفته و عصر روز دو شنبه به کرمانشاه بازگشته و در مراسمی که راس ساعت 9

در مسجد جامع کرمانشاه برگزار می شود از پرچم مذکور رونمایی خواهد شد.

قاسمی افزود: در پایان این سفر خادمین حرم مطهر در روز دوشنبه  26 شهریور در شهرستان های هرسین، بیستون و سنقر حضور داشته و پرچم حرم مطهر را برای زیارت مردم به این شهرستان‌ها انتقال می دهند.

وی در پایان از عیادت خادمین حرم مطهر از بیماران و هم چنین دیدار آنان با خانواده های شهدا و ایثارگران در استان و برخی از مددجویان و خانواده های زندانیان خبرداد.

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 353 تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392 ساعت: 18:47

میلاد ربیع‌زاده سرپرست تیم بزرگسالان بعثت کرمانشاه شد

طی حکمی از سوی مدیر عامل باشگاه بعثت کرمانشاه، میلاد ربیع زاده سرپرست تیم بزرگسالان بعثت کرمانشاه شد.

به گزارش سایت خبری کرمانشاه:طی حکمی از سوی افشین حسنی، مدیر عامل باشگاه بعثت کرمانشاه، میلاد ربیع زاده سرپرست تیم بزرگسالان بعثت کرمانشاه شد.

وی آنالیزوری تیم راهیان کرمانشاه و حضور در رسانه هایی چون کیهان ورزشی، هفته نامه نامه نقد حال، حیات ورزش و خبرگزاری مهر به عنوان خبرنگار را در کارنامه خود دارد.

لازم به ذکر است، تیم بزرگسالان بعثت به عنوان نماینده کرمانشاه در مسابقات لیگ دسته سه فوتبال کشور راس ساعت 16 و 30 دقیقه دوشنبه در ورزشگاه جوانان شهرستان بهار همدان به مصاف تیم ذوب و فلزات همدان می‌رود.

 

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : میلاد ربیع‌زاده سرپرست تیم بزرگسالان بعثت کرمانشاه شد, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 429 تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392 ساعت: 18:40

مؤسسات قرآنی در همايش امام رضا(ع) حضور فعال داشتند


 به گزارش سایت خبری کرمانشاه: كارشناس دفتر قرآن و عترت اداره ‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی كرمانشاه از حضور فعال مؤسسات قرآنی در اختتاميه همايش علمی ـ پژوهشی امام رضا(ع) در کرمانشاه خبر داد.

حجت محمودی با اشاره به حضور فعال مؤسسات قرآنی در اختتاميه همايش علمی ـ پژوهشی امام رضا(ع) در استان گفت: اين حضور با هدف آشنايی و فعاليت هرچه بيشتر مؤسسات در بخش عترت بوده‌است.

وی تصريح كرد: با توجه به اين‌كه فعاليت مؤسسات قرآنی زير نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در 2 بعد قرآن و عترت است، يكی از جنبه‌های حضور فعال مؤسسات قرآنی در اين همايش حضور در بخش عترت و آشنايی و فعاليت هرچه بيشتر در اين زمينه بوده است.

محمودی در پايان اظهار كرد: در سال‌های گذشته بيشترين بعد فعاليت مؤسسات متمركز در بخش قرآنی بوده  و كمتر به بخش عترت اهميت داده شده كه اين قبيل همايش‌ها و شركت فعال مؤسسات در آن راهكاری برای فعاليت بیشتر آنان است.

 

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : مؤسسات قرآنی در همايش امام رضا(ع) حضور فعال داشتند, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 364 تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392 ساعت: 18:25

شوالیه آواز ایران رایگان اجرا نمی‌کند/ نبود تخصص معضل آموزشگاه‌های موسیقی کرمانشاه


سرپرست گروه موسیقی کامبادن استان کرمانشاه در خصوص لغو اجرای شهرام ناظری در کرمانشاه
و اجرای رایگانش در سنندج گفت: شوالیه آواز ایران هیچ گاه اجرای رایگان نخواهند داشت.

 به گزارش سایت خبری کرمانشاه:

فرزاد نامداری در خصوص لغو اجری استاد شهرام ناظری در کرمانشاه و خبر اجرای رایگان ایشان در استان کردستان گفت: شخصیت هنری استاد ناظری به گونه‌ای است که ایشان هیچ گاه حاضر به یک اجرای رایگان نخواهند شد اما ممکن است ایشان برای اجرای خیریه و کودکان سرطانی گام برداشته باشد.

وی در خصوص ارزیابیش از آموزشگاه موسیقی در استان کرمانشاه گفت: متاسفانه آنگونه که باید آموزشگاه‌های موسیقی به صورت تخصصی عمل نمی کنند.

نامداری تصریح کرد: بنده دومین شاگرد استاد بیژن کامکار بوده ام اما هیچ گاه حاضر به تدریس آنچه آموخته‌ام در این آموزشگاه ها نیستم.

بعضا یک خواننده ، دف تدریس می کند

وی با بیان اینکه آموزش موسیقی در این آموزشگاه‌ها به صورت حرفه‌ای نیست، گفت: متاسفانه بعضا به چشم می‌خورد که مدرسان در این حوزه در حیطه تخصص خود عمل نمی کنند و بعضا یک خوانده، دف را تدریس می‌کند و بالعکس.

سرپرست گروه کامبادن عدم توجه کافی از سوی مردم را دیگر مشکل هنرمندان کرمانشاهی خصوصا حوزه موسیقی برشمرد و گفت: همانگونه که همگان می‌دانند استان کرمانشاه یکی از مهد های موسیقی در ایران است و با وجود ستارگان درخشان در آسمان موسیقی استان، استقبال چندانی از این هنر نمی‌شد.

نامداری افزود: پیش از این تاثیر عوامل سیاسی بر هنر موسیقی نیز وجود داشت و اغلب کنسرت‌ها لغو می شد، اما خوشبختانه با حضور حجت‌الاسلام آفتابی تا حد زیادی از این مشکل حل و ما در دو سال اخیر شاهد برگزاری کنسرت‌های متعددی در استان بوده‌ایم.

سرپرست گروه کامبادن از اجرای یک کنسرت بزرگ کردی توسط این گروه در شهرستان پاوه خبرداد.

وی افزود: این اولین کنسرت بزرگ در این شهرستان است و در تاریخ اول و دوم آبان ماه برگزاری خواهد شد.

سرپرست گروه کامبادن، نبود اسپانسر را مهمترین مشکل هنرمندان کرمانشاهی ، خصوصا در حوزه موسیقی برشمرد و گفت: یک هنرمند خود قادر به تامین هزینه‌های هنگفت کنسرت نخواهد بود و نیازمند حمایت اسپانسرهای قوی است، لذا خواستار حضور شرکت های معتبر در این زمینه هستیم.

نامداری در پایان از حجت الاسلام محمد آفتابی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دینوری معاون فرهنگ و ارشاد به خاطر حمایت ها از حوزه موسیقی استان تشکر و قدردانی کرد.

لازم به ذکر است، گروه موسیقی تازه تاسیس کامبادن توانست در جشنواره موسیقی محلی مناطق زاگرنشین توانست عنوان گروه برتر را بدست آورد.

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : شوالیه آواز ایران رایگان اجرا نمی‌کند, نبود تخصص معضل آموزشگاه‌های موسیقی کرمانشاه, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 355 تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392 ساعت: 18:16

 امدادرسانی به مجروحان حادثه از ساعت دو و 45 دقیقه بامداد

 
به دنبال واژگونی اتوبوس زائران عراقی با اقدامات به موقع دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ساعت دو و 45 دقیقه بامداد سه شنبه کار امدادرسانی به مجروحان این حادثه آغاز شده است.
 
 به گزارش سایت خبری کرمانشاه:به دنبال واژگونی اتوبوس زائران عراقی با اقدامات به موقع دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ساعت دو و 45 دقیقه بامداد سه شنبه کار امدادرسانی به مجروحان این حادثه آغاز شده است.


مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و مدیر کل روابط عمومی این دانشگاه اظهار داشت: حادثه رخ داده در بامداد امروز مربوط به واژگونی اتوبوس حامل زائرین عراقی بوده است.

هوشنگ بادپی ادامه داد: این اتوبوس دارای 36 نفر سرنشین بود که از این تعداد 15 نفر سرصحنه فوت کردند و یک نفر در بیمارستان جان خود را از دست داد.

وی عنوان کرد: همچنین در حال حاضر 20 نفر مجروح حادثه یاد شده در همه بیمارستانهای بروجرد بستری هستند.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با بیان اینکه وضعیت چهار نفر از مجروحان این حادثه بدحال گزارش شده است، افزود: همکاران ما در بیمارستانهای بروجرد از شب گذشته به صورت مستمر در حال پیگیری امور مربوط به مجروحان این حادثه هستند.

بادپی با بیان اینکه رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان بلافاصله برای بررسی وضعیت مجروحین و مصدومین و اتخاذ تدابیر مناسب عازم منطقه شده است، ادامه داد: همه اقدامات لازم از سوی دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است و اگر نیاز باشد با صلاحدید ریاست دانشگاه مجروحان نیازمند خدمات خاص به بیمارستانهای مرکز استان منتقل خواهند شد.

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : امدادرسانی به مجروحان حادثه از ساعت دو و 45 دقیقه بامداد, نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 306 تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392 ساعت: 17:49

حادثه خونین برای زائران عراقی در محور بروجرد

به دنبال حادثه ای که در محور توره به بروجرد در لرستان رخ داد، اتوبوس حامل زائران عراقی واژگون و در جریان این حادثه 15 نفر کشته و 21 نفر مجروح شدند.

به گزارش سایت خبری کرمانشاه:واژگونی اتوبوس در محور توره به بروجرد در پنج کیلومتری ورودی شهر بروجرد حامل زائران عراقی که در حال بازگشت از شهر مقدس

مشهد بودند تاکنون 15 نفر کشته و 21 نفر مجروح به همراه داشته است.

سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه...
ما را در سایت سایت خبری تحلیلی شیعه کرمانشاه دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : مختارثقفی kermanshahnews بازدید : 310 تاريخ : سه شنبه 26 شهريور 1392 ساعت: 17:31